úterý 11. ledna 2011

Chtělo to něco "nového"

Uplynou tři roky od doby, kdy jsem založil svůj blog. Dodnes nechápu, co mě k tomu přesně vedlo. O mých vyjadřovacích schopnostech jsem neměl nikdy valné mínění, o své "psací" morálce jakbysmet. Čím dál víc si myslím, že ten nápad vznikl pod náporem adrenalinu - bylo (stejně jako je i teď) zkouškové, které se na člověku projevuje častým střídáním nálad a stavů: od počáteční snaživosti, optimismus, pak k postupnému vyčerpávání, skepsi, až k totální rezignaci a pasivitě... a do toho zmíněný adrenalin, který nutí občas dělat divné věci:-).
Předchozí příspěvek o albu Fidil 3 jsem měl rozpracovaný docela dlouho. Neustále jsem jej promazával, přepisoval, opravoval, doplňoval. A vůbec - byla to pěkná fuška. Psaní o hudbě není jednoduchá záležitost, proto obdivuji každého, kdo je schopný napsat smysluplnou recenzi o zajímavém albu a jeho slova přesvědčí čtenáře natolik, že si jméno interpreta či jeho alba najde alespoň na Youtube. Bohužel, stále více zjišťuji, že se o irské muzice u nás píše málo. Přesněji řečeno - skoro vůbec. Autoři, kteří se jí dříve věnovali, v dnešní době píšou o interpretech a jejich albech z jiných, vzdálenějších koutů světa. Že by irská muzika už nebyla tak atraktivní?
Je pravdou, že má ITM (pro osoby této zkratky neznalé: Irish Traditional Music) už má svá nejdynamičtější období nejspíš za sebou. Která hudba jinde ve světě, vycházející přímo z tradičního stylu hraní, se může pochlubit takovým dynamickým vývojem? Napadá mě pár zemí, ale jejich počet by se dal ukázat na prstech jedné ruky.
Pořád si ovšem myslím, že se v ITM ještě může objevit album, která přinese něco nového a (nejen tím) posluchače příjemně překvapí. Pro několik alb z minulého roku to platí určitě. Třeba o nich něco časem taky napíšu...

Žádné komentáře:

Okomentovat