neděle 29. března 2009

Draoícht rules!

U nás na privátě vládne pohoda. Pohodoví lidi, pohodová muzika (o tom bude i tento příspěvek). Hodně tomu napomohla i naše spolubydlící, která má úžasný recept na stres a únavu. Když dorazí z práce (v ne zrovna nejlepší náladě, jak už to tak bývá), vždycky se dokáže odreagovat. Prostě nás namasíruje:-). Ne, nejedná se o žádný sadomasochistický zážitek, je to naopak velice příjemná záležitost. Sám tomu nemůžu uvěřit, že po několika letech nemám úplně ztuhlá záda:-D. Je to opravdu dobrý pocit.
K masáži je samozřejmě potřeba příjemnou, relaxační hudbu. Takovou, kterou nikdo z nás v mptrojkách ani v ničem jiném nemá. Nebo jsem si to aspoň myslel...
Stalo se ale něco, co jsem nepředpokládal. Když došla řada na mě, abych vybral nějakou muziku k masáži, dodal jsem si odvahu a zkusil jsem prohledat v mém pc všechny možné složky obsahující irskou hudbu. Nemusím popisovat, jak to bylo pro mě obtížné... chtělo to něco pomalého. Žádný hospodský (nebo říkejme raději "sessionový") styl. Ne, že by po mě spolubydlící házeli ostré předměty kvůli občasnému cvičení rychlých tunesů (naštěstí jsou velmi tolerantní), chtěl jsem si u nich prostě víc šplhnout. Nejjednodušší by bývalo bylo vyhrabat nějakou tu "The Best Of Celtic..." kompilaci s keltskými kříži, ovečkami, nebo útesy na obalu. Poslechnout si pravé keltské "synťáčky". Ale našel jsem daleko lepší řešení. Stačilo addnout (já vím, je to příšerný slovní hybrid) do playlistu jednu složku s kouzelným názvem - Draoícht.
Za projektem Draoícht se skrývají dvě jména - Michael Rooney (harfa) a June McCormack (flétna). Žádná velká kapela, jenom jedno malé, skromné duo. Přesto si troufám tvrdit, že dokáží zaujmout i posluchače z neirského prostředí. Mí spolubydlící by mohli vyprávět.
Poctivá tradiční muzika, uvolněný styl a hlavně - neuvěřitelná lehkost, kterou tito dva muzikanti vnesli do všech airů, jigů, reelů a hornpipů. Ale dost bylo řečí. Bude lepší nechat hovořit muziku.


Pár odkazů je zde:
Oficiální stránky
Stránky pořadu The Full Set s jedním videem
Draoícht na Youtube

Žádné komentáře:

Okomentovat