sobota 7. března 2009

Jak jsem se stal překvapeným pesimistou

Po dlouhé době nastal opravdu zvláštní jev. Přijel jsem domů na Vsetín, jak to dělám každý pátek (v dobách mého studia na vsetínském gymnáziu jsem se nemohl dočkat, až z toho města vypadnu. Vždyť se tady nic zajímavého neděje, říkal jsem si. Časy se však mění a já se do mého rodného města vracím docela rád. Právě z toho důvodu, že se tam nic neděje:-) - máte možnost si odpočinout od ruchu malého velkoměsta či velkého maloměsta). Zatím probíhalo všechno jako předchozí pátek. Počasí bylo možná ještě o něco hnusnější. Dorazil jsem domů, odhodil tašku a... pak jsem si uvědomil tu změnu. Nebyl jsem z ničeho rozhozený, nic mě nevytočilo, myslím že se jednalo o pravou, nefalšovanou duševní rovnováhu. Přitom pršelo minimálně třetí den vkuse a důvod k extrémně blbé náladě bych si našel. Nemusel jsem do sebe kopnout ani toho frťana, který je i po neúspěšném týdnu schopný zahřát na těle i na duši. Byl jsem prostě v pohodě.
Možná by z toho byl mnohem zajímavější příspěvek do blogu, kdybych třeba nevěděl, proč se cítím tak pozitivně naladěný. Je to ale úplně jednoduchá příčina. Žádný zázrak, nenadálé osvícení nebo zjištění smyslu života... Nic tajemného nebo ezoterického. Stačilo akorát domluvit session v jednom studentském podniku, pak v určený den dorazit s nástrojem, posedět, počkat až přijdou ostatní muzikanti, popít a pořádně si zahrát. Už to nebyla session, kterou musel někdo (říká se mu myslím session leader:-)) neustále "nakopávat", aby se aspoň trochu rozjela. Šlapalo to samo, tunesy se v setech plynule střídaly, zaznělo i pár nových kousků (zdálo se mi, že jsem slyšel i hornpipy:-)). Hudba byla podstatně živější oproti podzimu minulého roku, kdy jsem si občas říkal něco jako: "Do háje, to jsem si na sebe upletl bič, zase tu budeme hrát sami dva..."
Tomu říkám příjemná změna k lepšímu. Kdo ví, jestli jí tak výrazně pomohla změna prostředí (přemístili jsme se z poměrně rušné hospody do teprve začínajícího malého klubu) nebo rozrůstající se počet muzikantů (přibyl další melodický nástroj!). Asi obojí. Minulý čtvrtek stál prostě za to. A já se těším na další session:-)

Žádné komentáře:

Okomentovat